“MONSTER”

februari 23, 2009 at 6:40 am Plaats een reactie

door Jacqueline Goossens

Iedereen die ooit machteloos heeft toegezien hoe een geliefde wegzonk in het moeras van de waanzin kon niet anders dan ineenkrimpen in de dagen na het incident in Dendermonde. De pijnlijke betweterigheid van sommigen in de Vlaamse media was beschamend. Mijn eigen moeder was heel mijn leven een schizofrene patiente, diep eenzaam zoals zoveel van haar lotgenoten. Wij, haar familie, hadden het geluk dat ze niet bij die minderheid van schizofrenen hoorde wiens demonen hen aanzetten om gewelddaden te plegen. Mocht ze wel tot zoiets gedreven geweest zijn dan kan ik me de schaamte, de wanhoop, de schuldgevoelens, de pijn en het verdriet voorstellen die ons, haar kinderen en man, voor de rest van ons leven zouden achtervolgen. Ik stel me voor dat we geen woorden zouden vinden om de families van de doden te troosten als ze die al zouden willen aanhoren. En ik stel me even goed voor dat ik zou wenen van woede als  onwetende onverlaten mijn moeder als een monster zouden voorstellen.

“Sedert de affaire-Dutroux zijn de grenzen van de gerechtelijke verslaggeving almaar opgerekt. Voor het privéleven van de betrokkenen, schuldigen zowel als slachtoffers, smelt het respect als sneeuw voor de zon”, schreef Walter Zinzen  in een  opiniestuk in De Standaard.

Lees het stuk en de reacties erop hier:

 

http://www.mediakritiek.be/index.php?page=7&detail=304&PHPSESSID=d8d69a646562a8f147e81d188bcdcd46#reactie_192

 

Entry filed under: Samenleving. Tags: .

ZELFVERKLAARDE DEMOCRATIE DOODT ZOVEEL MOGELIJK ARABIEREN MILIEU-VERVAL LEIDT NAAR OORLOG

Geef een reactie

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Categorieën

Enter your email address to follow this blog and receive notifications of new posts by email.

Doe mee met 1.204 andere volgers


