Rode kaken

april 22, 2009 at 7:48 am Plaats een reactie

Met rode kaken moet ik erkennen dat mijn laatste post (zie hieronder) hoogst waarschijnlijk een hoax was. Dank u, Christophe om ons daarop te wijzen. Het onderstreept nog maar eens de gevaarlijke kant van het internet. Iets wordt beweerd, het lijkt plausibel, het is mooi gepresenteerd en de goedgelovige surfer geeft het door, zonder zich vragen te stellen. Ik had voorzichtiger moeten zijn. Ik zondigde tegen de beginselverklaring van het salon van Sisyphus die stelt: “Op een ereplaats staan de iconen Check en Double Check, Bronnen en Citaten.” Ik had niets gechekt, dus mea culpa.

De site waarnaar Christophe verwijst, http://http://www.snopes.com is een goede bron om het waarheidsgehalte van allerlei internet-info te checken. Wat het paleis van Mugabe betreft, citeert  Snopes.com persartikels waaruit blijkt dat het wel degelijk bestaat, met alles erop en eraan qua luxe en slechte smaak. Maar de foto’s in de vorige post tonen het niet, wel een paleis in een chique wijk van Los Angeles dat soms in films wordt gebruikt. Diezelfde foto’s circuleren ook , in hetzelfde power point-formaat, als zijnde de woonst van andere doelwitten, waaronder de broer van Obama.

Shame on me dus. Hopelijk zal het niet meer gebeuren. Hieronder enkele foto’s  waarvan ik vrij zeker ben dat ze wel degelijk uit Zimbabwe komen.

Tom Ronse

zimbabwe_01

zimbabwe_102

Entry filed under: Media. Tags: .

Raadt eens… HONDERD HETE DAGEN

Geef een reactie

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Categorieën

Enter your email address to follow this blog and receive notifications of new posts by email.

Doe mee met 1.307 andere volgers


