Wij surfen voor u

juli 31, 2009 at 8:07 am 3 reacties

03-1058557980T

Trek in wat lichtere kost? Het is tenslotte zomer en je hebt vacantie, of je zou vacantie moeten hebben. Zelf durf ik me wel eens, om me te verstrooien, blindweg in het www gooien en van hier naar daar springen. Surfen, heet dat. Al vind ik het meer op vissen lijken. Ik heb al veel moois opgevist.Een van de dingen die ik leuk vind aan het internet: soms heeft iemand een idee en lanceert het, niet om geld te verdienen maar puur voor zijn of haar plezier. En kijk: andere surfers nemen het idee over en voor je het weet is het een internationale mode.

Een voorbeeld daarvan zijn de zgn. (de-)motivational posters. Het principe is eenvoudig: je neemt een beeld en bedenkt er een trefwoord en een slogan bij. De geijkte reclamemethode.

Ik weet niet wie ermee begonnen is maar momenteel circuleren er al duizenden van die posters op het web. Zelf heb ik er ook al een paar gemaakt en gepost en tot mijn genoegen zien opduiken op diverse sites. Het is een eindeloos gesprek met anonieme onbekenden. Natuurlijk is er veel flauwe kul bij. Maar af en toe ook iets heel smakelijk. Hieronder enkele voorbeelden. (TR)

TLUJZVRWPRRU4TQ3WZZEKXO7RI2I4HXN

revolutionareies

diamondslavery36

TCZW7YHWJUKWFZNHWZK32TSFDT6ILWIQirony 2

2004846840441489502_fs

nothing

ysoab

J2WVzkwqcpblhnemOmbZ63bio1_500

RFPADEWJFR7K3XGWV5YA5A2E4WWQ2YHE

e47f174c34a6378a25a9bcc6a6a4d8b0

blogging-13019

capslock

simplicity

yep-monday-demotivational-poster-12

5

endings

2209

Entry filed under: Media, The wild web. Tags: , .

KAREL VAN MIERT ZEI: URANIUM & CHAOS IN CONGO

3 reacties Add your own

Geef een reactie

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Categorieën

Enter your email address to follow this blog and receive notifications of new posts by email.

Doe mee met 1.319 andere volgers


