HAITI

januari 14, 2010 at 7:29 am 1 reactie

Wat een ramp, daar in Haiti. Ik heb er niets origineels over te zeggen maar ik kan mijn ogen niet weghouden van de apocalyptische beelden. Ook omdat ik plaatsen herken. Ik was in Haiti tijdens de val van het Duvalier-regime. Het hotel waar ik toen verbleef, vlak bij het presidentieel paleis, ligt nu ook in puin. De mensen die ik toen leerde kennen… ik durf niet aan hen denken. Wat een ellende heeft dat landje al gekend. Genocide, slavernij, terreurregimes, aids, de grootste armoede van heel het continent, orkanen, overstromingen…en nu dit.

Laat ons hopen dat Obama dit als een uitdaging beschouwt. Een kans om te bewijzen dat hij anders is dan Bush. Laat ons hopen dat dit geen nieuw Katrina wordt. Krokodilletranen en loze beloften volstaan niet. Put your money where your mouth is.

(Tom Ronse)

Entry filed under: Milieu, Samenleving, VS. Tags: .

VLAAMS THEATER ONTROERT NEWYORKERS DE RAMP IN HAITI: ‘MADE IN THE USA’

1 reactie Add your own

Geef een reactie

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Categorieën

Enter your email address to follow this blog and receive notifications of new posts by email.

Doe mee met 1.204 andere volgers


