U leidt een stad vol schorremorrie, Burgemeester

september 23, 2015 at 2:39 pm 1 reactie

Jan Blommaert (en z'n gedachten)

fa50b0dc-60a8-11e5-b146-d32c675263c1_web_scale_0.0249335_0.0249335__

Jan Blommaert 

Burgemeester, waarde Bart, ik moet me nogmaals tot mij richten. Want ik maak me nog grotere zorgen dan een half jaar terug, toen ik U schreef over de idiote maatregel om in onze stad een detachement paracommando’s te laten patrouilleren. Antwerpen was immers, volgens U, hét terreurdoelwit van Europa, en wie dat niet snapte was gek, dom en links. Enkele honderdduizenden Euro’s later lopen die soldaten nog steeds twee aan twee te slaapwandelen doorheen de Joodse wijken; de rechtse fractie van de Joodse gemeenschap is daardoor niet beeindruckt: ze vroegen al om een wet die Joden toelaat wapens te dragen, en ze kondigde al een emigratie naar Israël aan. U bedacht na rijp beraad een remedie: oorlogswapens voor de Antwerpse politie, van het type waarmee men vanop een kilometer ver een grizzlybeer doormidden schiet. We zullen zien of dat de Joodse gemoederen bedaart.

Ik denk dat U ziek…

View original post 1.412 woorden meer

Entry filed under: Uncategorized.

DE ‘VERGETEN’ BUUR VAN SYRIË De constante imagoverlaging van Antwerpen

1 reactie Add your own

  • 1. Henk Coopman  |  september 24, 2015 om 2:19 pm

    Las u ook Ludo Abichts “Democratieën sterven liggend”?
    Wat ik daaraan best lastig vind is de idee dat hoe onvolkomen onze democratie ook is, wij toch niet meer kunnen zeggen dat we het niet geweten hebben…
    In die zin moet ik bijv. Hendrik Vos’ mening slikken dat het ook allemaal mijn schuld is (het vluchtelingenprobleem, enz.).
    En u zal moeten accepteren dat BDW’s burgemeesterschap mede uw schuld is…

    Beantwoorden

Geef een reactie

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Categorieën

Enter your email address to follow this blog and receive notifications of new posts by email.

Doe mee met 1.330 andere volgers


